Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2016

Περί πολιτισμού, συγγραφής και τοπικής κακομοιριάς...

Χθες βράδυ λοιπόν, αργά, έχω βάλει και ακούω στο youtube μια σειρά από ρεμπέτικα και κάνω κάποιες διορθώσεις της τελευταίας στιγμής στο μυθιστόρημα, πριν αυτό πάει στο τυπογραφείο.

Εκεί που άκουγα Μάρκο, Τσιτσάνη, Μπέλλου και Νίνου, Γενίτσαρη και Ρόζα, ξαφνικά η φωνή που τραγουδάει τον ύμνο "Θεέ μου μεγαλοδύναμε" μου μοιάζει γνωστή. Γυρίζω στη σελίδα και διαβάζω: Γιώργος Μουσταΐρας - τραγούδι, Νίκος Πετσάκος - μπουζούκι Λυμπέρης Πιτουράς - κιθάρες, μπαγλαμά, κρουστά ηχογράφηση στο: LIMPERIS "SOUND-POWER" STUDIO.

Κοντά 2.200.000 προβολές του βίντεο, ασύλληπτο νούμερο, μια καταξίωση που έρχεται χωρίς διαφήμιση, χωρίς προβολή, χωρίς κάποιος να έχει βαλθεί να προωθήσει το "προϊόν".


Μελαγχολία με κυριεύει, που πάω εγώ ο επίδοξος συγγραφέας; Να "πουλήσω", να με διαβάσουν καλύτερα, πόσοι; Χωρίς χορηγούς και "σπρώξιμο" τι απήχηση να έχει το γραφτό μου; Αλλά κι αυτός ο Μουσταΐρας βρε παιδί μου, και πολλοί άλλοι, είναι δυνατόν να περνά σχεδόν απαρατήρητος από τους διάφορους ινστρούχτορες της τοπικής μας κουλτούρας; Ναι, αυτούς που εκστασιάζονται, λόγω αμάθειας, λόγω άγνοιας και έλλειψης αισθητικής, με κάθε τι που τους πασάρουν -με πληρωμή βέβαια- οι κάθε είδους ξενόφερτοι επώνυμοι και ειδικοί.

Εντάξει, χρειάζονται κι αυτοί, μην τα ισοπεδώνουμε όλα, όμως είναι απίστευτος ο επαρχιωτισμός που κυριαρχεί στην τοπική μας κοινωνία.

Ξέρω, κάποιοι θα πείτε, σιγά μην ασχοληθούμε με το ρεμπέτικο, τα χασικλίδικα και τα αναρχικά που για δεκαετίες ολόκληρες πότιζαν το λούμπεν στοιχείο του Ελληνισμού.

Κατουριέμαι από τα γέλια, αυτές είναι οι ρίζες σας θέλετε δε θέλετε, ο σύνδεσμος με το ένδοξο παρελθόν σας. Εγώ αισθάνομαι περήφανος που έχω τέτοιες καταβολές και επίσης περήφανος που συμπολίτες παράγουν πολιτισμό από το τίποτα.

Όσα εκατομμύρια Ευρώ και να δώσετε αγαπητοί υπεύθυνοι του πολιτισμού στα μέρη μας, δεν πρόκειται να φτάσετε 2.200.000 προβολές του έργου σας.

Αυτό κάτι λέει.

(Το κείμενο γράφηκε στις 12 Ιουνίου 2016)

Μάνος Περράκης

Για όσους δεν έχουν ακούσει την εκπληκτική απόδοση:



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου